E-herkenning kun je ook wel de ‘Digid’ van jouw bedrijf noemen. E-Herkenning regelt de herkenning (authenticatie) en controleert de bevoegdheid (autorisatie) van personen die online een dienst willen afnemen. Op deze manier ben je ervan verzekerd dat personen die inloggen gemachtigd zijn om namens hun organisatie online diensten bij jou af te nemen.
E-herkenning wordt tegenwoordig niet alleen bij de Belastingdienst steeds vaker gebruikt maar ook bij veel andere overheidsdiensten en bij het UWV.
Je kunt het beste kiezen voor E-herkenning3.
Het Belastingdienst EH3 inlogmiddel, waarmee je slechts bij een beperkt aantal diensten van de Belastingdienst kunt inloggen, is voornamelijk bedoeld voor ondernemingen met een eenvoudige vennootschappelijke structuur (één BV) waarbij de bevoegd vertegenwoordiger direct natuurlijke persoon is.
Voor complexere organisaties (bijvoorbeeld met meerdere bovenliggende BV’s of waarbij de bevoegdheid gezamenlijk bepaald is) adviseren wij gebruik te maken van een regulier E-Herkenningsmiddel
De E-herkenning van een bedrijf is altijd een persoonsgebonden inlogmiddel. Elke nieuwe gebruiker moet een eigen inlogmiddel aanvragen.
Meer informatie of een eHerkenning aanvragen? Klik dan hier.